Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Medvědí mléko

          Všichni to známe. S podzimem přichází chlad, plískanice, bolavá hlava a škrábání v krku. Sedím v teple domova, pozoruji oknem jak se venku stmívá a jak se západem slunce zapadá i rtuť teploměru. Hlavou mi proběhne myšlenka jak mi skončil jeden výlet na kole.

          Bylo to v létě a já si jen tak vyjel na kole. Sluníčko občas zakryl mrak, ale na nějakou podstatnou změnu to rozhodně nevypadalo. Jenomže v horách co není, může být. Mráček se podstatně zvětšil, v dálce zahřmělo, zablýsklo se a s druhým zaduněním hromu se spustil i liják. Během chvilky jsem zmokl až na kost a byl jsem rád, že to nemám domů daleko.

          Změna teploty a mokré věci nenechaly na sebe dlouho čekat a tak léto neléto, z vany jsem si udělal mrtvé moře, kolik soli jsem tam nasypal, k tomu medvědí mléko a škrábání krku a bolest hlavy byly ty tam.

          Nevím kdo dal medvědímu mléku jeho jméno. Těžko si pomyslet že se nějaký bača chystá podojit medvědici. To by musel být rozhodně posilněn alkoholem. Spíše si myslím, že jméno dostal od spojení mléka, rumu a medu. Tato kombinace vlije do žil pořádnou dávku energie, že se člověk potom cítí jako grizzly. Jiná legenda však praví, že po větším množství tohoto nápoje se člověk odkymácí a přitom bručí jako baribal. Která je pravdivá však nevím.

          Jak se tedy medvědí mléko připravuje? Do hrníčku dáme ohřáté mléko, ve kterém rozpustíme lžíci medu a přidáme panáka rumu tuzemáku. Pak už stačí jenom zamíchat, strčit nohy pod deku a počkat až energie z mléka a medu umocněná rumem zapůsobí.

          Dobrou chuť

Autor: Jindřich Kufa | pondělí 5.10.2009 10:35 | karma článku: 13,36 | přečteno: 1333x
  • Další články autora

Jindřich Kufa

To je to malování ...

Znáte ten druh obchodu, kde se můžete zdarma upravit? Že ne? Taky jsem je neznal, i když se nějaké řeči donesly i ke mně. A když nad tím teď tak víc přemýšlím, některá jednání lidí stojících v sektoru drogerie mi nyní dávají smysl, ale k pravému poznání jsem dospěl až nyní.

11.6.2014 v 21:21 | Karma: 4,91 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ostatní

Jindřich Kufa

Jak to tenkrát začalo?

Po tomto telefonátu jsem měl rozporuplné pocity. Jsem ješitný chlap, kterého potěší, když mu zavolá mladá, pěkná ženská, ale Božka po mě chtěla informace, dalo by se nazvat, z cyklu „Hledání ztraceného času “. Ještě štěstí že mi neřekla „dědo“. Při tom pomyšlení mi vždy na mysli vytane scéna z “Jak dostat tatínka do polepšovny “ kdy nezapomenutelný Vašek odpovídá na námitku dědy:

17.9.2013 v 9:30 | Karma: 7,90 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostrava

Jindřich Kufa

fojt Fittipaldi

I kdyż jedno slovenské přísloví říká, že: „pekných žen je málo i vtedy, kedy ich je privela“, v podstatě platí, že čeho je mnoho, toho je příliš.

16.8.2013 v 17:55 | Karma: 6,45 | Přečteno: 239x | Diskuse| Ostatní

Jindřich Kufa

Tropická vedra

Teplo na padnuti, kdy i ptáci se za letu potí tak, že to chvílemi vypadá, že déšť je na spadnutí. Zatímco se rtuť v teploměru dere do závratných výšek, košile se mi potem lepí na tělo i bez sebemenšího pohybu a pracovní nasazení se blíží k bodu mrazu.

31.7.2013 v 11:53 | Karma: 5,89 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Jindřich Kufa

Plesová sezóna

Stejně tak, jako každý rok po vánocích, vtrhla mezi nás bez varování plesová sezóna. Stejně, jako každý rok, mě zaskočila totálně nepřipraveného. Jako absolvent školy tance a společenské výchovy bych měl zúročit nabité zkušenosti a ladně provézt partnerku tanečním sálem. Jsem však dřevo, které zvládne tak maximálně polku a valčík (myslím si to jenom já), během kterých stihne pošlapat nohy v okruhu několika metrů. Jak vypadají střevíce v samém epicentru, raději nemyslet.

17.1.2010 v 18:25 | Karma: 8,92 | Přečteno: 828x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Na trati z Ostravy do Třebechovic srazil vlak člověka, ten na místě zemřel

18. května 2024  19:18

Na železniční trati v Ostravě-Třebovicích srazil v sobotu večer vlak člověka, na místě zemřel. Jeho...

Uprchlíci z Ukrajiny v Česku čelili nenávisti a diskriminaci, oznámila organizace

18. května 2024  19:03

Nevládní organizace Amnesty International ve výroční zprávě za rok 2023 zkritizovala Českou...

Jihokorejci hledají způsob, jak se zbavit stresu. Soutěží v nicnedělání

18. května 2024  18:53

V Soulu se o víkendu sešlo přes sto lidí, aby v rámci soutěže, která si klade za cíl zpomalit...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1000x
Koukám na svět a jak ho vidím, tak to chci předat dál. Potěší mě, když v diskusi napíšete svůj názor.